Szolgáltatási feltételek

HU

Szolgáltatási feltételek

Tartalomjegyzék

  1. fejezet - Fogalommeghatározások
  2. fejezet - A vállalkozó személyazonossága
  3. fejezet - Alkalmazhatóság
  4. fejezet - Az ajánlat
  5. fejezet - A megállapodás
  6. fejezet - Elállási jog
  7. fejezet - A fogyasztó kötelezettségei a várakozási idő alatt
  8. fejezet - A fogyasztó elállási jogának gyakorlása és az ezzel járó költségek
  9. fejezet - A vállalkozó kötelezettségei elálláskor
  10. fejezet - Az elállási jog kizárása
  11. fejezet - Az ár
  12. fejezet - Teljesítés és extra garancia
  13. fejezet - Megrendelések kézbesítése és teljesítése
  14. fejezet - Folyamatos teljesítési szerződés: időtartam, felmondás és meghosszabbítás
  15. fejezet - Fizetés
  16. fejezet – Panaszkezelési eljárás
  17. fejezet – Viták
  18. fejezet – Kereskedelmi garancia
  19. fejezet – Kiegészítő vagy nem szabványos rendelkezések
  20. fejezet – Az Általános Szerződési Feltételek módosítása

 

1. Fejezet

 Fogalommeghatározások

  1. Kiegészítő megállapodás: 
    1. olyan megállapodás, melynek értelmében a fogyasztó a szerződéshez kapcsolódóan termékeket, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat vásárol, és ezeket az árukat, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat a vállalkozó vagy harmadik fél biztosítja a szerződés alapján. a harmadik fél és a vállalkozó beleegyezésével.
  2. Megfontolási időszak: 
    1. az az időtartam, amelyen belül a fogyasztó élhet elállási jogával
  3. Fogyasztó: 
    1. az a természetes személy, aki vásárlását nem kereskedelmi, üzleti céllal teszi
  4. Nap: 
    1. naptári nap
  5. Digitális tartalom: 
    1. digitális formában előállított és rendelkezésre bocsátott adat;
  6. Folyamatos teljesítési szerződés:
    1. olyan megállapodás, amely meghatározott időszakon belül rendszeres áru-, szolgáltatás- és/vagy digitális tartalomszolgáltatást foglal magában;
  7. Fenntartható adathordozó: 
    1. minden olyan eszköz – beleértve az e-mailt is –, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozó számára személyesen neki címzett információk tárolását oly módon, hogy az lehetővé tegye a későbbi betekintést vagy felhasználást az információ céljának megfelelő időtartamban, illetve a tárolt információk változatlan formában történő reprodukálását;
  8. Elállási jog: 
    1. a fogyasztónak a távollevők között kötött megállapodástól való elállásának lehetősége a megfontolási időn belül;
  9. Vállalkozó: 
    1. természetes vagy jogi személy
  10. Távoktatási szerződés:
    1. a vállalkozó és a fogyasztó között a termékek, digitális tartalmak és/vagy szolgáltatások távértékesítésére irányuló szervezett rendszer keretében kötött megállapodásamelynek során egy vagy több távközlési technikát kizárólagosan, vagy közösen használnak megállapodás megkötéséig bezárólag; 
  11. Elállási formanyomtatvány: 
    1. a jelen feltételek I. függelékében található európai szabványos elállási űrlap; Az I. függeléket nem kell elérhetővé tenni, ha a fogyasztónak nincs elállási joga a megrendelésével kapcsolatban;
  12. Távolról történő kommunikáció technikája:
    1. olyan eszköz, amellyel megállapodást lehet kötni anélkül, hogy a fogyasztónak és a vállalkozónak egyidejűleg ugyanazon a helyen kellene találkoznia. 

2. Fejezet

A vállalkozó személyazonossága

Vállalkozó neve: Comfort Products Europe B.V.

Kereskedés a következő néven/neveken: BERTSCHAT®

Üzleti cím:

Trasmolenlaan 12, 3447 GZ Woerden, Hollandia

Telefonszám: +31348342194

Megközelíthetőség:

Hétfőtől péntekig 8.30 és 17.00 óra között

Elérhető e-mailben és chaten a nap 24 órájában, a hét minden napján.

E-mail cím: info@bertschat.hu

CoC szám: 68408595

Adószám: NL857427611B01

3. Fejezet

 Alkalmazhatóság

  1. Ezek az általános szerződési feltételek a vállalkozó minden ajánlatára, valamint a vállalkozó és a fogyasztó közötti távszerződésekre vonatkoznak.
  2. A távollevők között kötött szerződés megkötése előtt jelen általános szerződési feltételek szövegét a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Ha ez ésszerűen nem lehetséges, a vállalkozónak jeleznie kell, hogy a távollevők közötti szerződés megkötése előtt a fogyasztó az általános szerződési feltételeket a vállalkozó címén megismerheti, és a fogyasztó kérésére a lehető leggyorsabban, költség nélkül megküldi.
  3. Amennyiben a távollévők közötti szerződés megkötése elektronikus úton, az előző bekezdéstől eltérően, a távollevők között kötött szerződés megkötését megelőzően történik, jelen általános szerződési feltételek szövegét elektronikus úton kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani oly módon, hogy a fogyasztó azokat könnyedén tudja egy adathordozón tárolni. Ha ez ésszerűen nem lehetséges, a távollevők között kötött szerződés megkötése előtt meg kell jelölni, hogy az általános szerződési feltételek, hol tekinthetők meg elektronikus úton, és azokat a fogyasztó kérésére elektronikus úton vagy más módon, költség nélkül rendelkezésre kell bocsátani. 
  1. Ha a jelen általános szerződési feltételeken túlmenően egyedi termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó feltételek is érvényesek, a második és harmadik bekezdés egyformán alkalmazandó, és abban az esetben, ha a feltételek egymásnak ellentmondanak, a fogyasztó minden esetben a számára legkedvezőbb fellebbezéssel élhet az alkalmazandó rendelkezéssel szemben.

4. Fejezet

Az ajánlat

  1. Ha egy ajánlat korlátozott érvényességi idővel rendelkezik, vagy bizonyos feltételek mellett történik, ezt az ajánlatban kifejezetten meg kell határozni. 
  2. Az ajánlatnak tartalmaznia kell a kínált termékek, digitális tartalom és/vagy szolgáltatások teljes és pontos leírását. A leírást kellően részletezni kell ahhoz, hogy a fogyasztó megfelelően tudja értékelni az ajánlatot. Ha a vállalkozó képeket használ, azoknak tisztességesen kell tükrözniük a kínált termékeket, szolgáltatásokat és/vagy digitális tartalmakat. Az ajánlatban szereplő nyilvánvaló hibák, vagy nyilvánvaló félreértések a vállalkozót nem kötik.
  3. Minden ajánlatnak olyan információt kell tartalmaznia, hogy a fogyasztó számára világos legyen, mely jogok és kötelezettségek kapcsolódnak az ajánlat elfogadásához.

5. Fejezet

A megállapodás

  1. A megállapodás – a (4) bekezdésben foglaltakra is figyelemmel – akkor jön létre, amikor a fogyasztó az ajánlatot elfogadja, és a vonatkozó feltételek teljesülnek.
  2. Ha a fogyasztó az ajánlatot elektronikus úton fogadta el, a vállalkozó az ajánlat elfogadását haladéktalanul elektronikus úton vissza kell igazolja. Mindaddig, amíg ezen elfogadás átvételét a vállalkozó nem igazolta vissza, a fogyasztó felmondhatja a szerződést.
  3. Ha a szerződést elektronikus úton kötötték meg, a vállalkozó megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket tesz az elektronikus adattovábbítás és a biztonságos webes környezet biztosítása érdekében. Amennyiben a fogyasztó elektronikusan tud fizetni, a vállalkozó köteles ennek érdekében megfelelő biztonsági intézkedéseket betartani.
  4. A vállalkozó a jogszabályi keretek között tájékozódhat arról, hogy a fogyasztó eleget tud-e tenni fizetési kötelezettségének, valamint tájékoztatást kaphat azokról a tényekről, tényezőkről, amelyek a távollevők közötti szerződés felelősségteljes megkötése szempontjából fontosak. Ha e vizsgálat alapján a vállalkozónak alapos indoka van arra, hogy a megállapodást ne kösse meg, a vállalkozó jogosult a megbízást vagy kérelmet indokolással megtagadni, illetve annak teljesítéséhez különleges feltételeket kötni.
  5. A vállalkozó legkésőbb a termék, szolgáltatás vagy digitális tartalom rendelkezésre bocsátásakor írásban vagy oly módon köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani az alábbi információkat, hogy ezeket az információkat a fogyasztó fenntartható adathordozón tárolja:
  • A vállalkozó telephelyének látogatási címe, ahová a fogyasztó panaszával fordulhat;
  • Azok a feltételek, amelyek mellett és amilyen módon élhet a fogyasztó az elállási jogával, vagy az elállási jog kizárásával kapcsolatos egyértelmű értesítéssel;
  • Tájékoztatás a garanciáról és a meglévő szolgáltatásról a vásárlás után;
  • A termék, szolgáltatás vagy digitális tartalom ára, beleértve az összes adót; adott esetben az ellátás költségeit; és a fizetés módja, a távollevők között kötött megállapodás biztosítása vagy végrehajtása;
  • A szerződés felmondásának követelményei, ha a megállapodás időtartama egy évnél hosszabb, vagy ha az időtartam nincs meghatározva;
  • Ha a fogyasztónak elállási joga van, akkor a szabványos elállási űrlapot kell kitöltenie
  • Folyamatos teljesítési szerződés esetén az előző bekezdésben foglalt rendelkezés csak az első szállításra vonatkozik.

6. Fejezet

Elállási jog

A termékekhez:

  1. A fogyasztó a termék vásárlására vonatkozó szerződést 14 napos elállási idő alatt indoklás nélkül felmondhatja. A vállalkozó megkérdezheti a fogyasztót az elállás okáról, de nem kötelezheti az elállási indok, vagy indokok bemutatására. A higiéniai termékek nem tartoznak a visszaküldési jog hatálya alá.
  2. Az (1) bekezdésben említett megfontolási időszak az azt követő napon kezdődik, hogy a fogyasztó vagy a fogyasztó által előzetesen megjelölt harmadik személy, aki nem a szállító, átvette a terméket, vagy 
  • Ha a fogyasztó ugyanabban a rendelésben több terméket rendelt: az a nap, amikor a fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt harmadik személy az utolsó terméket átvette. Feltéve, hogy a vállalkozó erről a fogyasztót egyértelműen tájékoztatta a rendelési folyamat előtt, a vállalkozó több termékből álló, eltérő szállítási határidővel történő megrendelést is visszautasíthat.
  • Ha a termék szállítása különböző küldeményekből vagy alkatrészekből áll: az a nap, amelyen a fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt harmadik személy átvette az utolsó küldeményt vagy az utolsó alkatrészt.
  • A termékek meghatározott időszakon belüli rendszeres szállítására vonatkozó megállapodások esetén: az a nap, amikor a fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt harmadik személy az első terméket átvette.

Olyan szolgáltatások és digitális tartalom esetén, amelyeket nem fizikai hordozón szállítanak:

  1. A fogyasztó a szolgáltatási szerződést és a nem fizikai hordozón biztosított digitális tartalom szállítására vonatkozó szerződést 14 napon belül indoklás nélkül felmondhatja. A vállalkozó megkérdezheti a fogyasztót az elállás okáról, de nem kötelezheti az elállási indok vagy indokok bemutatására.
  2. A (3) bekezdésben meghatározott elállási idő a megállapodás megkötését követő napon kezdődik.

 Meghosszabbított elállási idő azokra a termékekre, szolgáltatásokra és digitális tartalmakra, amelyeket nem fizikai hordozón szállítanak, ha nem tájékoztatják az elállási jogról:

  1. Ha a vállalkozó nem adta át a fogyasztónak az elállási jogra vonatkozó jogszabályban előírt tájékoztatást, vagy az elállási formanyomtatványt, a megfontolási határidő, ebben az esetben, az eredeti elállási idő lejártát követő tizenkét hónap elteltével jár le az eredeti elállási joggal összhangban, mely a cikk előző pontjában található.
  2. Ha a vállalkozó az elõzõ bekezdésben említett tájékoztatást az eredeti elállási idõszak kezdetétõl számított tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak, a megfontolási határidõ attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó ezt a tájékoztatást megkapta.

7. Fejezet

A fogyasztó kötelezettségei a várakozási idő alatt

  1. A fogyasztónak a lemondási idő alatt a terméket és a csomagolást óvatosan kell kezelnie. A fogyasztó a terméket csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékben nyithatja ki, illetve használhatja. Itt az a feltételezés, hogy a fogyasztó a terméket csak úgy használhatja és nézheti meg, ahogyan azt az üzletben tenné.
  2. A fogyasztó csak a terméknek az (1) bekezdésben megengedettet meghaladó kezeléséből eredő értékcsökkenéséért felel.
  3. A fogyasztót nem terheli felelősség a termék értékcsökkenéséért, ha a vállalkozó a szerződés megkötése előtt vagy a szerződés megkötésekor nem adott át a fogyasztónak minden, az elállási jogra vonatkozó, jogszabályban előírt tájékoztatást.

8. Fejezet

A fogyasztó elállási jogának gyakorlása és az ezzel járó költségek

  1. Ha a fogyasztó él elállási jogával, úgy erről a vállalkozót az elállási határidőn belül az elállási formanyomtatványon, vagy más egyértelmű módon értesítenie kell. 
  2. A fogyasztó a lehető leggyorsabban, de legkésőbb az (1) bekezdésben említett értesítést követő 14 napon belül köteles a terméket visszaküldeni, vagy a vállalkozó (meghatalmazott képviselőjének) átadni. Ez nem szükséges, ha a vállalkozó maga ajánlotta fel a termék átvételét. A fogyasztó mindenesetre betartotta a visszaküldési határidőt, ha a terméket a lemondási idő lejárta előtt visszaküldte.
  3. A fogyasztó köteles a terméket az összes mellékelt tartozékkal együtt, lehetőség szerint eredeti állapotában és csomagolásában, a vállalkozó ésszerű és egyértelmű utasításai szerint visszaküldeni. 
  4. Az elállási jog megfelelő és időben történő gyakorlásának kockázata és bizonyítási terhe a fogyasztót terheli.
  5. A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségeit. Ha a vállalkozó nem nyilatkozott arról, hogy ezeket a költségeket a fogyasztónak kell viselnie, vagy a vállalkozó jelezte, hogy ő viseli a költségeket, a visszaküldés költségeit a fogyasztónak nem kell viselnie.
  6. Ha a fogyasztó azt követően áll el, hogy először kifejezetten kérte, hogy a szolgáltatás nyújtását, illetve az értékesítésre nem készített, korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben történő gáz-, víz- vagy villamosenergia-szolgáltatást a lemondási idő alatt megkezdje, olyan összeggel tartozik a vállalkozónak, amely arányos a kötelezettségvállalás azon részével, amelyet a vállalkozó az elálláskor teljesített, összehasonlítva a kötelezettségvállalás teljes teljesítésével.
  7. A fogyasztót nem terheli a szolgáltatás teljesítése, a korlátozott mennyiségben vagy mennyiségben értékesítésre nem kész víz, gáz vagy villamos energia biztosítása, illetve a távhőszolgáltatás költsége, ha:
  • A vállalkozó nem adta meg a fogyasztónak az elállási jogról, az elállási költségtérítésről vagy az elállási formanyomtatványról a jogszabályban előírt tájékoztatást; vagy
  • A fogyasztó a szolgáltatás teljesítésének, illetve gáz-, víz-, villany- vagy távhőszolgáltatás megkezdését kifejezetten nem kérte a lemondási idő alatt.
  • A fogyasztót nem terheli a nem fizikai hordozón szállított digitális tartalom teljes vagy részleges szállításának költsége, ha:
  • A fogyasztó a kiszállítást megelőzően kifejezetten nem járult hozzá ahhoz, hogy a megállapodás teljesítését a lemondási idő lejárta előtt megkezdje;
  • A fogyasztó nem vette észre, hogy a hozzájárulás megadásával elveszíti elállási jogát; vagy
  • A vállalkozó elmulasztotta megerősíteni ezt a fogyasztói állítást.
  • Ha a fogyasztó él elállási jogával, minden további szerződés a törvény erejénél fogva megszűnik.

9. Fejezet

A vállalkozó kötelezettségei elálláskor

  1. Ha a vállalkozó lehetővé teszi a fogyasztó elektronikus úton történő elállási bejelentését, a vállalkozó ezt követően haladéktalanul átvételi elismervényt küld.
  2. A vállalkozó köteles haladéktalanul, de legkésőbb attól a naptól számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó által fizetett valamennyi összeget, beleértve a vállalkozó által a visszaküldött termékért felszámított szállítási költséget is. Kivéve, ha a vállalkozó maga ajánlja fel a termék átvételét, a visszafizetéssel várhat addig, amíg a terméket átvette, vagy kérheti a fogyasztótól a termék visszaküldésének hivatalos igazolását, attól függően, hogy melyik következik be előbb. 
  3. A visszafizetéshez a vállalkozó ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, mint a fogyasztó, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési módhoz járul hozzá. A visszatérítés a fogyasztót semmilyen költséggel nem terheli.
  4. Ha a fogyasztó a legolcsóbb normál kézbesítésnél drágább szállítási módot választott, a vállalkozónak nem kell visszafizetnie a drágább mód többletköltségét.

10. Fejezet

Az elállási jog kizárása

Az alábbi termékeket és szolgáltatásokat a vállalkozó kizárhatja az elállási joga alól, de csak akkor, ha ezt a vállalkozó az ajánlatban, vagy legalább a szerződés megkötését megelőzően időben egyértelművé tette:

  1. Olyan termékek vagy szolgáltatások, amelyek ára a pénzpiacon olyan ingadozásoknak van kitéve, amelyekre a vállalkozónak nincs befolyása, és amelyek az elállási határidőn belül következhetnek be.
  2. Nyilvános árverés során kötött megállapodások. Nyilvános árverés alatt olyan értékesítési módot kell érteni, amikor a vállalkozó termékeket, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat kínál fel a fogyasztónak, aki személyesen jelen van, vagy lehetőséget kap arra, hogy személyesen jelen legyen az árverező által lebonyolított aukción, és ahol a nyertes ajánlattevő köteles a termékeket, digitális tartalmat és/vagy szolgáltatásokat megvásárolni;
  3. Szolgáltatási szerződések, a szolgáltatás teljes teljesítése után, de csak akkor, ha:
  • A végrehajtás a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével kezdődött; és
  • A fogyasztó kijelentette, hogy elállási joga elveszik, amint a vállalkozó a szerződést maradéktalanul teljesítette;
  • A holland polgári törvénykönyv 7:500. cikke szerinti szervezett utazások és a személyszállítási megállapodások;
  • Szolgáltatási szerződések szállás rendelkezésre bocsátására, ha a szerződés konkrét időpontot vagy időtartamot tartalmaz a teljesítésre, és nem lakáscélra, áruszállításra, autóbérlési szolgáltatásra vagy vendéglátásra irányul;
  • Szabadidős tevékenységekre vonatkozó megállapodások, ha a megállapodás konkrét dátumot vagy időszakot tartalmaz a végrehajtásra;
  • A fogyasztó specifikációi szerint gyártott, nem előre gyártott termékek, amelyeket a fogyasztó egyéni választása vagy döntése alapján gyártanak, vagy amelyeket egyértelműen meghatározott személynek szánnak;
  • Gyorsan romló vagy korlátozott eltarthatóságú termékek;
  • Lezárt termékek, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak visszaküldésre, és amelyeknek a pecsétet a szállítást követően feltörték;
  • Írásbeli vagy szóbeli megállapodás alapján külön megrendelésre kerülő termékek;
  • Olyan szeszes italok, amelyek árában a szerződés megkötésével megállapodtak, de szállítása csak 30 nap elteltével történhet, és amelyek tényleges értéke a piac olyan ingadozásaitól függ, amelyre a vállalkozónak nincs befolyása;
  • Lezárt hang- vagy videofelvételek és számítógépes szoftverek, amelyek pecsétjét a szállítást követően feltörték;
  • Újságok vagy folyóiratok, az előfizetések kivételével;
  • Digitális tartalom szolgáltatása nem fizikai hordozón, de csak akkor, ha:
    • A rendelkezés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével kezdődött; és
    • A fogyasztó kijelentette, hogy ezzel elveszti elállási jogát.

11. Fejezet

Az ár

  1. Az ajánlatban meghatározott érvényességi idő alatt a kínált termékek és/vagy szolgáltatások ára nem emelkedik, kivéve az áfakulcsok változásából eredő árváltozásokat.
  2. Az előző bekezdéstől eltérően a vállalkozó változó áron kínálhat olyan termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek ára a pénzpiaci ingadozásoknak van kitéve, és amelyre a vállalkozónak nincs befolyása. Ezt az ingadozásokra vonatkozó kötelező érvényűt, valamint azt, hogy a feltüntetett árak irányárak, az ajánlatban fel kell tüntetni.
  3. A szerződés megkötését követő 3 hónapon belüli áremelés csak abban az esetben megengedett, ha az jogszabályi előírások, vagy rendelkezések eredménye.
  4. A szerződés megkötését követő 3 hónap elteltével áremelés csak akkor megengedett, ha azt a vállalkozó kikötötte és:
  • Ezek jogi szabályozás vagy rendelkezések eredménye; vagy
  • A fogyasztó az áremelés hatálybalépésének napjától jogosult a szerződés felmondására.
  • A termék- vagy szolgáltatásajánlatban feltüntetett árak az ÁFA-t tartalmazzák.

12. Fejezet 

Megállapodás teljesítése és extra garancia

  1. A vállalkozó garantálja, hogy a termékek és/vagy szolgáltatások megfelelnek a szerződésben foglaltaknak, az ajánlatban felsorolt ​​specifikációknak, az ésszerű megbízhatósági és/vagy használhatósági követelményeknek, valamint a szerződés megkötésének napján hatályos törvényi és/vagy hatósági előírásoknak. Megállapodás esetén a vállalkozó garantálja, hogy a termék a szokásostól eltérő használatra is alkalmas. 
  2. A vállalkozó, beszállítója, gyártója, importőre által nyújtott többletgaranciák soha nem korlátozhatják azokat a törvényes jogokat és követeléseket, amelyeket a fogyasztó a vállalkozóval szemben a megállapodás alapján gyakorolhat, ha a vállalkozó a megállapodás egy részét nem teljesítette.
  3. A felhasználónak minden óvintézkedést meg kell tennie a termékek lehető legjobb kezelése érdekében. A Comfort Products Europe B.V. felelősséget vállal termékeiért 12 hónapos garanciaidővel, az akkumulátorok kivételével. Az akkumulátorokra 6 hónap gyártói garancia vonatkozik. Az akkumulátor 6 hónap utáni élettartamára vonatkozóan nem lehet követelni.
  4. Extra jótállás alatt a vállalkozó, beszállítója, importőre vagy termelője minden olyan kötelezettségvállalását értjük, amely a fogyasztónak bizonyos, törvényi kötelezettségen túlmutató jogokat vagy követeléseket biztosít, amennyiben az nem teljesíti a szerződésben foglalt részét.

13. Fejezet

Megrendelések kézbesítése és teljesítése

  1. A vállalkozónak a legnagyobb körültekintéssel kell eljárnia a termékmegrendelések fogadásakor és teljesítésekor, valamint a - szolgáltatási kérelmek elbírálása során.
  2. A szállítás helye az a cím, amelyet a fogyasztó a vállalkozónak megadott.
  3. A vállalkozó a jelen általános szerződési feltételek 4. pontjában foglaltak figyelembevételével haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül teljesíti az átvett megrendeléseket, kivéve, ha eltérő szállítási határidőben állapodtak meg. Ha a szállítás késik, vagy a megrendelés nem, vagy csak részben teljesíthető, erről a fogyasztót a megrendelés leadását követő 30 napon belül tájékoztatni kell. Ebben az esetben a fogyasztó jogosult a szerződést költség nélkül felmondani, és bármilyen kártérítésre jogosult.
  4. Az előző bekezdés szerinti felmondást követően a vállalkozó a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul visszafizeti.
  5. A termék sérülésének és/vagy elvesztésének kockázata a vállalkozót terheli a fogyasztó részére történő átadás időpontjáig, vagy a fogyasztó által előzetesen megjelölt és a vállalkozó tudomására hozott képviselőjét, kivéve, ha kifejezetten másként állapodnak meg. 

14. Fejezet

Folyamatos teljesítési szerződés: időtartam, felmondás és meghosszabbítás

Felmondás:

  1. A fogyasztó a határozatlan időre kötött szerződést, amely termék (beleértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatásnyújtásra irányul, a megállapodás szerinti felmondási szabályok megfelelő betartásával és legfeljebb egy hónapos felmondási idővel bármikor felmondhatja.  
  2. A fogyasztó a határozott időre kötött, rendszeres termék (beleértve a villamos energia) vagy szolgáltatásnyújtást célzó szerződését a határozott idő lejárta felé bármikor felmondhatja a megállapodott felmondási szabályok megfelelő betartásával és legfeljebb egy hónapos felmondási idővel. 
  3. Az előző bekezdésben említett megállapodások tekintetében a fogyasztó:
  • bármikor felmondhatja, és nem korlátozható egy meghatározott időpontra vagy időszakra történő felmondásra; 
  • legalább ugyanolyan módon felmondani, ahogyan azt megkötötték; 
  • mindig ugyanolyan a felmondási idővel mondhatja fel a szerződést, mint ahogy azt a vállalkozó maga kikötötte. 

Kiterjesztés:

  1. A határozott időre kötött, rendszeres termék- (beleértve a villamos energia) vagy szolgáltatásnyújtást célzó szerződés hallgatólagosan nem hosszabbítható meg, illetve határozott időre nem újítható meg.
  2. Az előző bekezdéstől eltérően a határozott időre kötött, napilapok, újságok, hetilapok vagy folyóiratok rendszeres kézbesítésére kötött megállapodás három hónapot meg nem haladó határozott időre hallgatólagosan meghosszabbítható, ha a fogyasztó a meghosszabbított szerződést a meghosszabbítás lejárta előtt legfeljebb egy hónapos felmondási idővel felmondhatja. 
  3. A határozott időre kötött, termék vagy szolgáltatás rendszeres leszállítását célzó szerződés csak akkor hosszabbítható meg határozatlan időre hallgatólagosan, ha a fogyasztó legfeljebb egy hónapos felmondási idővel bármikor felmondhatja. A felmondási idő nem haladhatja meg a három hónapot, ha a megállapodás napilapok, újságok, hetilapok vagy folyóiratok rendszeres, de havonta kevesebbszer kézbesítését írja elő.
  4. A napilapok, újságok, hetilapok vagy folyóiratok rendszeres kézbesítésének bevezetéseként (minta- vagy bevezető előfizetés) kötött határozott időre szóló megállapodás hallgatólagosan nem hosszabbítható meg, és a minta- vagy bevezető időszak lejárta után automatikusan megszűnik.

Időtartam:

  1. Ha a szerződés egy évnél hosszabb időre szól, a fogyasztó egy év elteltével bármikor felmondhatja a szerződést legfeljebb egy hónapos felmondási idővel, kivéve, ha az ésszerűség és a méltányosság ellenzi a szerződésben meghatározott időtartam lejárta előtti felmondást.

15. Fejezet

Fizetés

  1. Amennyiben a szerződés vagy a kiegészítő feltételek másként nem rendelkeznek, a fogyasztó tartozását a megfontolási időszak kezdetétől számított 14 napon belül, elállási idő hiányában a szerződés megkötését követő 14 napon belül kell megfizetni. Ha szolgáltatás nyújtására vonatkozó megállapodásról van szó, ez az időszak az azt követő napon kezdődik, hogy a fogyasztó megkapta a megállapodásról szóló visszaigazolást.
  1. A termékek fogyasztóknak történő értékesítése során az általános szerződési feltételek soha nem kötelezhetik a fogyasztót 50%-nál nagyobb előleg megfizetésére. Előre fizetés esetén a fogyasztó a megrendelés teljesítésével, illetve a szolgáltatás vagy szolgáltatások teljesítésével kapcsolatos igényét az előleg fizetése előtt nem érvényesítheti.
  2. A fogyasztó köteles haladéktalanul értesíteni a vállalkozót, ha a megadott vagy jelentett fizetési adatok pontatlanságát észlelik. 
  3. Ha a fogyasztó fizetési kötelezettségének vagy fizetési kötelezettségének nem tesz eleget határidőben, miután a vállalkozó a késedelmes fizetésre a fogyasztót felhívta, és a vállalkozó 14 napos határidőt biztosított a fogyasztónak fizetési kötelezettségének teljesítésére, azt követően, -e 14 napon belüli fizetés esetén a fogyasztót a tartozás után törvényes kamat terheli, és a vállalkozó jogosult a felmerült peren kívüli behajtási költséget felszámítani. Ezek a behajtási költségek legfeljebb: a fennálló összeg 15%-a 2500 €-ig; a következő 2500 € 10%-a, és a következő 5000 €= 5%-a, minimum 40 €=. A meghatározott összegektől és százalékoktól a vállalkozó a fogyasztó javára eltérhet. 
  4. „Azokat a személyes adatokat és/vagy üzleti adatokat, amelyeket az [Ügyfél neve] üzleti tevékenysége keretében kezel, az [Ügyfél neve] által, illetve a követelést átruházó (átruházott) harmadik felek részére:
  5. a) kockázatelemzések
  6. b) csalás vagy szabálytalanság megelőzése, kivizsgálása és leküzdése”

Az Ügyfél az általános szerződési feltételeiben, felelősségkizárási nyilatkozatában vagy azzal egyenértékű nyilatkozatában a következő részt is tartalmazza:

„A fizetést a meghatározott fizetési részleteken belül kell teljesíteni a Billink B.V.-nek (a továbbiakban: „Billink”). A fizetendő összegből eredő minden jog átszállt a Billinkre, aki gondoskodik a fizetendő összeg behajtásáról. Az Ön adatait a Billink vagy a Billink teszteli és regisztrálja; ezek az adatok többek között felhasználhatók a fizetendő összegek beszedésére és a megbízások tesztelésére a kapcsolt szervezetek elfogadási politikájának megvalósítása során. A Billink fenntartja a jogot, hogy megtagadja az ügyfél hitelfelvételi kérelmét. Az alkalmazott fizetési határidő szigorú határidő. Ha az ügyfél nem fizet időben, az ügyfél késedelembe esik, és a Billink jogosult a törvényes kereskedelmi kamat felszámítására havonta a számla esedékességétől számítva (a hónap egy részével egész hónap). A Billink a törvény alapján jogosult peren kívüli behajtási költséget is felszámítani az ügyfélre. Üzleti ügyfelek esetében a Billink jogosult az ügyfél-emlékeztető díj felszámítására is, nem sértve a Billink azon jogát, hogy a ténylegesen felmerült költségeket felszámítsa az ügyfelekre, ha azok meghaladják az így számított összeget. Ezeknek a költségeknek a tőkeösszeg legalább 15%-át kell tartalmazniuk, legalább 40 eurót a fogyasztók és 75 eurót a vállalkozások számára. A Billink jogosult a fizetendő összeget harmadik félnek átutalni. Ebben az esetben a Billinkre vonatkozóan az előzőekben rögzítettek átszállnak arra a harmadik személyre, akinek a fizetendő összeget átutalták.”

16. Fejezet

Panaszkezelési eljárás

  1. A vállalkozó kellően nyilvánosságra hozott panasztételi eljárással rendelkezik, és ennek megfelelően köteles a panaszt kezelni.
  1. A szerződés teljesítésével kapcsolatos, egyértelműen és teljes körűen leírt reklamációkat a fogyasztó által észlelt hibáktól számított ésszerű határidőn belül kell a vállalkozóhoz benyújtani.
  2. A vállalkozóhoz benyújtott panaszra a beérkezéstől számított 14 napon belül kell választ adni. Ha a panasz előreláthatóan hosszabb elbírálási időt igényel, a vállalkozó 14 napon belül köteles válaszolni az átvételi értesítéssel és annak megjelölésével, hogy a fogyasztó mikor számíthat részletesebb válaszra.
  3. A vállalkozó termékével, szolgáltatásával vagy szolgáltatásával kapcsolatos reklamációt reklamációs űrlapon keresztül is be lehet nyújtani.###
  4. A fogyasztónak legalább 4 hetet kell biztosítania a vállalkozónak a panasz közös egyeztetéssel történő megoldására. Ezen időszak után vita keletkezik, amelyre a vitarendezési szabályok vonatkoznak.

17. Fejezet

Vitás kérdések esetén

  1. A vállalkozó és a fogyasztó közötti megállapodásokra, amelyekre ezek az általános feltételek vonatkoznak, kizárólag a holland jog az irányadó.
  2. A fogyasztó és a vállalkozó közötti, az e vállalkozó által szállítandó vagy teljesítendő, vagy már nyújtott vagy teljesített termékekre vagy szolgáltatásokra vonatkozó szerződések megkötésével vagy végrehajtásával kapcsolatos vitákat - az alábbi rendelkezések figyelembevételével - a fogyasztó vagy a vállalkozó a vitarendezési bizottság elé terjesztheti. 
  3. A vitát a vitabizottság csak akkor tárgyalja, ha a fogyasztó ésszerű határidőn belül panaszát először a vállalkozóhoz terjesztette elő.
  4. Ha a panasz nem vezet megoldásra, a vitát legkésőbb 12 hónappal azt követően, hogy a fogyasztó a panaszt a vállalkozóhoz írásban vagy a bizottság által meghatározott más formában benyújtotta, a vitarendezési bizottság elé kell terjeszteni. 
  5. Ha a fogyasztó vitát kíván a vitabizottság elé terjeszteni, a vállalkozót ez a választás köti. Előnyös, ha a fogyasztó erről előzetesen értesíti a vállalkozót.
  6. Ha a vállalkozó vitát kíván a vitabizottság elé terjeszteni, a vállalkozó írásbeli kérelmét követő öt héten belül a fogyasztónak írásban kell nyilatkoznia, hogy kívánja-e a jogvitát az illetékes bírósághoz intézni vagy sem. Ha a fogyasztóöt héten belül nem jelentkezik a vállalkozónál, a vállalkozó jogosult a vitát az illetékes bíróság elé terjeszteni. 
  7. A vitabizottság a vitabizottság szabályzatában meghatározott feltételekkel hoz határozatot. A vitabizottság döntése kötelező érvényű határozat útján történik. 

18. Fejezet

Kereskedelmi garancia

  1. A Keurmerk.info garantálja, hogy tagjai betartják a vitabizottság kötelező határozatait, kivéve, ha a tag úgy dönt, hogy a kötelező érvényű határozatot a feladástól számított két hónapon belül bíróság elé terjeszti felülvizsgálatra. Ez a garancia újraéled, ha a kötelező erejű határozat a bírósági felülvizsgálatot követően hatályban marad, és az ítélet, amelyből ez kiderül, jogerőre emelkedett. A Keurmerk.info kötelező érvényű határozatonként legfeljebb 10 000 €-ig terjedő összeget fizet a fogyasztónak. A 10 000 €-nál nagyobb összegek esetén kötelező érvényű határozatonként 10 000 € kerül kifizetésre. Nagyobb összegek esetén a Keurmerk.info mindent megtesz annak biztosítására, hogy a tag eleget tegyen a kötelező erejű határozatnak.
  2. A garancia érvényesítése megköveteli, hogy a fogyasztó írásbeli fellebbezést nyújtson be a Keurmerk.info-nak, és a vállalkozóval szembeni követelését átadja a Keurmerk.info-nak. Ha a vállalkozóval szembeni követelés összege meghaladja a 10 000 €-t, a fogyasztónak fel kell ajánlani a lehetőséget, hogy a vállalkozóval szemben fennálló követelését 10 000 € összeg felett átruházza a Keurmerk.info-ra, ezt követően ez a szervezet saját jogán és költségén bírósági úton érvényesíti a követelés kifizetését. 

19. Fejezet

Kiegészítő vagy nem szabványos rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételektől eltérő további rendelkezések vagy rendelkezések nem lehetnek hátrányosak a fogyasztóra nézve, és azokat írásban kell rögzíteni, vagy oly módon, hogy ezeket az információkat a fogyasztó fenntartható adathordozón tárolja.

20. Fejezet

A Keurmerk.info Általános Szerződési Feltételeinek módosítása

  1. A Keurmerk.info jelen általános szerződési feltételeket csak a Fogyasztóvédelmi Egyesülettelegyeztetve módosítja. 
  2. A jelen feltételek módosítása csak azok megfelelő módon történő közzététele után lép hatályba, azzal a feltétellel, hogy a vonatkozó módosításokkal az ajánlat időtartama alatt a fogyasztó számára legkedvezőbb rendelkezés az irányadó.
  1. függelék: Szabványos elállási nyomtatvány

Szabványos elállási űrlap

(csak akkor töltse ki és küldje vissza ezt az űrlapot, ha el akarja vonni a szerződést)

  • Címzett: [a vállalkozó neve]

 [a vállalkozó földrajzi címe]

[a vállalkozó faxszáma, ha van]

[a vállalkozó e-mail címe vagy elektronikus címe]

  • Tájékoztatom Önt, hogy visszavonom a vonatkozó megállapodásunkat

 a következő termékek értékesítésére: [termékleírás]* 

 a következő digitális tartalom szállítására: [digitális tartalom specifikációja]* 

 a következő szolgáltatás teljesítésére: [szolgáltatás specifikációja]*, 

  • Megrendelés*/átvétel dátuma* [szolgáltatás megrendelésének vagy termékek átvételének dátuma]
  • [A fogyasztó(k) neve]
  • [A fogyasztó(k) címe]
  • A fogyasztó(k) aláírása] (csak akkor, ha ezt az űrlapot papíron nyújtják be)
* Húzza ki, ami nem alkalmazható, vagy töltse ki, ami alkalmazható.

1-3 NAP KISZÁLLÍTÁSI IDŐ

Ha ma megrendeled a kiválasztott termékeidet 3 napon belül már fel is próbálhatod. Ha tovább tartana a szállítás, azt minden esetben feltüntetjük a temrékm oldalán és a rendelési felületen is.

Szállítási információk

INGYENES SZÁLLÍTÁS ÉS 14 NAPOS VISSZAKÜLDÉSI LEHETŐSÉG

A kiszállítás Magyarország területén ingyenes. Nem jó a méret? Semmi gond, ingyen kicseréljük. Nincs más teendőd, minthogy 14 napon belül visszaküldöd magyarországi címünkre.

Pénzvisszatérítés

LÉPJ VELÜNK KAPCSOLATBA!

Kérdésed van? Szivesen segítünk. Keress minket elérhetőségeinken:

Em@il: szia@bertschat.hu

Mecsekrákosi u. 31
Orfű, 7677 Magyarország