Szolgáltatási feltételek
HU
Szolgáltatási feltételek
Tartalomjegyzék
- fejezet - Fogalommeghatározások
- fejezet - A vállalkozó személyazonossága
- fejezet - Alkalmazhatóság
- fejezet - Az ajánlat
- fejezet - A megállapodás
- fejezet - Elállási jog
- fejezet - A fogyasztó kötelezettségei a várakozási idő alatt
- fejezet - A fogyasztó elállási jogának gyakorlása és az ezzel járó költségek
- fejezet - A vállalkozó kötelezettségei elálláskor
- fejezet - Az elállási jog kizárása
- fejezet - Az ár
- fejezet - Teljesítés és extra garancia
- fejezet - Megrendelések kézbesítése és teljesítése
- fejezet - Folyamatos teljesítési szerződés: időtartam, felmondás és meghosszabbítás
- fejezet - Fizetés
- fejezet – Panaszkezelési eljárás
- fejezet – Viták
- fejezet – Kereskedelmi garancia
- fejezet – Kiegészítő vagy nem szabványos rendelkezések
- fejezet – Az Általános Szerződési Feltételek módosítása
1. Fejezet
Fogalommeghatározások
- Kiegészítő megállapodás:
- Megfontolási időszak:
- Fogyasztó:
- Nap:
- Digitális tartalom:
- Folyamatos teljesítési szerződés:
- olyan megállapodás, amely meghatározott időszakon belül rendszeres áru-, szolgáltatás- és/vagy digitális tartalomszolgáltatást foglal magában;
- Fenntartható adathordozó:
- minden olyan eszköz – beleértve az e-mailt is –, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozó számára személyesen neki címzett információk tárolását oly módon, hogy az lehetővé tegye a későbbi betekintést vagy felhasználást az információ céljának megfelelő időtartamban, illetve a tárolt információk változatlan formában történő reprodukálását;
- Elállási jog:
- a fogyasztónak a távollevők között kötött megállapodástól való elállásának lehetősége a megfontolási időn belül;
- Vállalkozó:
- természetes vagy jogi személy
- Távoktatási szerződés:
- a vállalkozó és a fogyasztó között a termékek, digitális tartalmak és/vagy szolgáltatások távértékesítésére irányuló szervezett rendszer keretében kötött megállapodásamelynek során egy vagy több távközlési technikát kizárólagosan, vagy közösen használnak megállapodás megkötéséig bezárólag;
- Elállási formanyomtatvány:
- a jelen feltételek I. függelékében található európai szabványos elállási űrlap; Az I. függeléket nem kell elérhetővé tenni, ha a fogyasztónak nincs elállási joga a megrendelésével kapcsolatban;
- Távolról történő kommunikáció technikája:
- olyan eszköz, amellyel megállapodást lehet kötni anélkül, hogy a fogyasztónak és a vállalkozónak egyidejűleg ugyanazon a helyen kellene találkoznia.
- olyan megállapodás, melynek értelmében a fogyasztó a szerződéshez kapcsolódóan termékeket, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat vásárol, és ezeket az árukat, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat a vállalkozó vagy harmadik fél biztosítja a szerződés alapján. a harmadik fél és a vállalkozó beleegyezésével.
- az az időtartam, amelyen belül a fogyasztó élhet elállási jogával
- az a természetes személy, aki vásárlását nem kereskedelmi, üzleti céllal teszi
- naptári nap
- digitális formában előállított és rendelkezésre bocsátott adat;
2. Fejezet
A vállalkozó személyazonossága
Vállalkozó neve: Comfort Products Europe B.V.
Kereskedés a következő néven/neveken: BERTSCHAT®
Üzleti cím:
Trasmolenlaan 12, 3447 GZ Woerden, Hollandia
Telefonszám: +31348342194
Megközelíthetőség:
Hétfőtől péntekig 8.30 és 17.00 óra között
Elérhető e-mailben és chaten a nap 24 órájában, a hét minden napján.
E-mail cím: info@bertschat.hu
CoC szám: 68408595
Adószám: NL857427611B01
3. Fejezet
Alkalmazhatóság
- Ezek az általános szerződési feltételek a vállalkozó minden ajánlatára, valamint a vállalkozó és a fogyasztó közötti távszerződésekre vonatkoznak.
- A távollevők között kötött szerződés megkötése előtt jelen általános szerződési feltételek szövegét a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Ha ez ésszerűen nem lehetséges, a vállalkozónak jeleznie kell, hogy a távollevők közötti szerződés megkötése előtt a fogyasztó az általános szerződési feltételeket a vállalkozó címén megismerheti, és a fogyasztó kérésére a lehető leggyorsabban, költség nélkül megküldi.
- Amennyiben a távollévők közötti szerződés megkötése elektronikus úton, az előző bekezdéstől eltérően, a távollevők között kötött szerződés megkötését megelőzően történik, jelen általános szerződési feltételek szövegét elektronikus úton kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani oly módon, hogy a fogyasztó azokat könnyedén tudja egy adathordozón tárolni. Ha ez ésszerűen nem lehetséges, a távollevők között kötött szerződés megkötése előtt meg kell jelölni, hogy az általános szerződési feltételek, hol tekinthetők meg elektronikus úton, és azokat a fogyasztó kérésére elektronikus úton vagy más módon, költség nélkül rendelkezésre kell bocsátani.
- Ha a jelen általános szerződési feltételeken túlmenően egyedi termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó feltételek is érvényesek, a második és harmadik bekezdés egyformán alkalmazandó, és abban az esetben, ha a feltételek egymásnak ellentmondanak, a fogyasztó minden esetben a számára legkedvezőbb fellebbezéssel élhet az alkalmazandó rendelkezéssel szemben.
4. Fejezet
Az ajánlat
- Ha egy ajánlat korlátozott érvényességi idővel rendelkezik, vagy bizonyos feltételek mellett történik, ezt az ajánlatban kifejezetten meg kell határozni.
- Az ajánlatnak tartalmaznia kell a kínált termékek, digitális tartalom és/vagy szolgáltatások teljes és pontos leírását. A leírást kellően részletezni kell ahhoz, hogy a fogyasztó megfelelően tudja értékelni az ajánlatot. Ha a vállalkozó képeket használ, azoknak tisztességesen kell tükrözniük a kínált termékeket, szolgáltatásokat és/vagy digitális tartalmakat. Az ajánlatban szereplő nyilvánvaló hibák, vagy nyilvánvaló félreértések a vállalkozót nem kötik.
- Minden ajánlatnak olyan információt kell tartalmaznia, hogy a fogyasztó számára világos legyen, mely jogok és kötelezettségek kapcsolódnak az ajánlat elfogadásához.
5. Fejezet
A megállapodás
- A megállapodás – a (4) bekezdésben foglaltakra is figyelemmel – akkor jön létre, amikor a fogyasztó az ajánlatot elfogadja, és a vonatkozó feltételek teljesülnek.
- Ha a fogyasztó az ajánlatot elektronikus úton fogadta el, a vállalkozó az ajánlat elfogadását haladéktalanul elektronikus úton vissza kell igazolja. Mindaddig, amíg ezen elfogadás átvételét a vállalkozó nem igazolta vissza, a fogyasztó felmondhatja a szerződést.
- Ha a szerződést elektronikus úton kötötték meg, a vállalkozó megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket tesz az elektronikus adattovábbítás és a biztonságos webes környezet biztosítása érdekében. Amennyiben a fogyasztó elektronikusan tud fizetni, a vállalkozó köteles ennek érdekében megfelelő biztonsági intézkedéseket betartani.
- A vállalkozó a jogszabályi keretek között tájékozódhat arról, hogy a fogyasztó eleget tud-e tenni fizetési kötelezettségének, valamint tájékoztatást kaphat azokról a tényekről, tényezőkről, amelyek a távollevők közötti szerződés felelősségteljes megkötése szempontjából fontosak. Ha e vizsgálat alapján a vállalkozónak alapos indoka van arra, hogy a megállapodást ne kösse meg, a vállalkozó jogosult a megbízást vagy kérelmet indokolással megtagadni, illetve annak teljesítéséhez különleges feltételeket kötni.
- A vállalkozó legkésőbb a termék, szolgáltatás vagy digitális tartalom rendelkezésre bocsátásakor írásban vagy oly módon köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani az alábbi információkat, hogy ezeket az információkat a fogyasztó fenntartható adathordozón tárolja:
- A vállalkozó telephelyének látogatási címe, ahová a fogyasztó panaszával fordulhat;
- Azok a feltételek, amelyek mellett és amilyen módon élhet a fogyasztó az elállási jogával, vagy az elállási jog kizárásával kapcsolatos egyértelmű értesítéssel;
- Tájékoztatás a garanciáról és a meglévő szolgáltatásról a vásárlás után;
- A termék, szolgáltatás vagy digitális tartalom ára, beleértve az összes adót; adott esetben az ellátás költségeit; és a fizetés módja, a távollevők között kötött megállapodás biztosítása vagy végrehajtása;
- A szerződés felmondásának követelményei, ha a megállapodás időtartama egy évnél hosszabb, vagy ha az időtartam nincs meghatározva;
- Ha a fogyasztónak elállási joga van, akkor a szabványos elállási űrlapot kell kitöltenie
- Folyamatos teljesítési szerződés esetén az előző bekezdésben foglalt rendelkezés csak az első szállításra vonatkozik.
6. Fejezet
Elállási jog
A termékekhez:
- A fogyasztó a termék vásárlására vonatkozó szerződést 14 napos elállási idő alatt indoklás nélkül felmondhatja. A vállalkozó megkérdezheti a fogyasztót az elállás okáról, de nem kötelezheti az elállási indok, vagy indokok bemutatására. A higiéniai termékek nem tartoznak a visszaküldési jog hatálya alá.
- Az (1) bekezdésben említett megfontolási időszak az azt követő napon kezdődik, hogy a fogyasztó vagy a fogyasztó által előzetesen megjelölt harmadik személy, aki nem a szállító, átvette a terméket, vagy
- Ha a fogyasztó ugyanabban a rendelésben több terméket rendelt: az a nap, amikor a fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt harmadik személy az utolsó terméket átvette. Feltéve, hogy a vállalkozó erről a fogyasztót egyértelműen tájékoztatta a rendelési folyamat előtt, a vállalkozó több termékből álló, eltérő szállítási határidővel történő megrendelést is visszautasíthat.
- Ha a termék szállítása különböző küldeményekből vagy alkatrészekből áll: az a nap, amelyen a fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt harmadik személy átvette az utolsó küldeményt vagy az utolsó alkatrészt.
- A termékek meghatározott időszakon belüli rendszeres szállítására vonatkozó megállapodások esetén: az a nap, amikor a fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt harmadik személy az első terméket átvette.
Olyan szolgáltatások és digitális tartalom esetén, amelyeket nem fizikai hordozón szállítanak:
- A fogyasztó a szolgáltatási szerződést és a nem fizikai hordozón biztosított digitális tartalom szállítására vonatkozó szerződést 14 napon belül indoklás nélkül felmondhatja. A vállalkozó megkérdezheti a fogyasztót az elállás okáról, de nem kötelezheti az elállási indok vagy indokok bemutatására.
- A (3) bekezdésben meghatározott elállási idő a megállapodás megkötését követő napon kezdődik.
Meghosszabbított elállási idő azokra a termékekre, szolgáltatásokra és digitális tartalmakra, amelyeket nem fizikai hordozón szállítanak, ha nem tájékoztatják az elállási jogról:
- Ha a vállalkozó nem adta át a fogyasztónak az elállási jogra vonatkozó jogszabályban előírt tájékoztatást, vagy az elállási formanyomtatványt, a megfontolási határidő, ebben az esetben, az eredeti elállási idő lejártát követő tizenkét hónap elteltével jár le az eredeti elállási joggal összhangban, mely a cikk előző pontjában található.
- Ha a vállalkozó az elõzõ bekezdésben említett tájékoztatást az eredeti elállási idõszak kezdetétõl számított tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak, a megfontolási határidõ attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó ezt a tájékoztatást megkapta.
7. Fejezet
A fogyasztó kötelezettségei a várakozási idő alatt
- A fogyasztónak a lemondási idő alatt a terméket és a csomagolást óvatosan kell kezelnie. A fogyasztó a terméket csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékben nyithatja ki, illetve használhatja. Itt az a feltételezés, hogy a fogyasztó a terméket csak úgy használhatja és nézheti meg, ahogyan azt az üzletben tenné.
- A fogyasztó csak a terméknek az (1) bekezdésben megengedettet meghaladó kezeléséből eredő értékcsökkenéséért felel.
- A fogyasztót nem terheli felelősség a termék értékcsökkenéséért, ha a vállalkozó a szerződés megkötése előtt vagy a szerződés megkötésekor nem adott át a fogyasztónak minden, az elállási jogra vonatkozó, jogszabályban előírt tájékoztatást.
8. Fejezet
A fogyasztó elállási jogának gyakorlása és az ezzel járó költségek
- Ha a fogyasztó él elállási jogával, úgy erről a vállalkozót az elállási határidőn belül az elállási formanyomtatványon, vagy más egyértelmű módon értesítenie kell.
- A fogyasztó a lehető leggyorsabban, de legkésőbb az (1) bekezdésben említett értesítést követő 14 napon belül köteles a terméket visszaküldeni, vagy a vállalkozó (meghatalmazott képviselőjének) átadni. Ez nem szükséges, ha a vállalkozó maga ajánlotta fel a termék átvételét. A fogyasztó mindenesetre betartotta a visszaküldési határidőt, ha a terméket a lemondási idő lejárta előtt visszaküldte.
- A fogyasztó köteles a terméket az összes mellékelt tartozékkal együtt, lehetőség szerint eredeti állapotában és csomagolásában, a vállalkozó ésszerű és egyértelmű utasításai szerint visszaküldeni.
- Az elállási jog megfelelő és időben történő gyakorlásának kockázata és bizonyítási terhe a fogyasztót terheli.
- A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségeit. Ha a vállalkozó nem nyilatkozott arról, hogy ezeket a költségeket a fogyasztónak kell viselnie, vagy a vállalkozó jelezte, hogy ő viseli a költségeket, a visszaküldés költségeit a fogyasztónak nem kell viselnie.
- Ha a fogyasztó azt követően áll el, hogy először kifejezetten kérte, hogy a szolgáltatás nyújtását, illetve az értékesítésre nem készített, korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben történő gáz-, víz- vagy villamosenergia-szolgáltatást a lemondási idő alatt megkezdje, olyan összeggel tartozik a vállalkozónak, amely arányos a kötelezettségvállalás azon részével, amelyet a vállalkozó az elálláskor teljesített, összehasonlítva a kötelezettségvállalás teljes teljesítésével.
- A fogyasztót nem terheli a szolgáltatás teljesítése, a korlátozott mennyiségben vagy mennyiségben értékesítésre nem kész víz, gáz vagy villamos energia biztosítása, illetve a távhőszolgáltatás költsége, ha:
- A vállalkozó nem adta meg a fogyasztónak az elállási jogról, az elállási költségtérítésről vagy az elállási formanyomtatványról a jogszabályban előírt tájékoztatást; vagy
- A fogyasztó a szolgáltatás teljesítésének, illetve gáz-, víz-, villany- vagy távhőszolgáltatás megkezdését kifejezetten nem kérte a lemondási idő alatt.
- A fogyasztót nem terheli a nem fizikai hordozón szállított digitális tartalom teljes vagy részleges szállításának költsége, ha:
- A fogyasztó a kiszállítást megelőzően kifejezetten nem járult hozzá ahhoz, hogy a megállapodás teljesítését a lemondási idő lejárta előtt megkezdje;
- A fogyasztó nem vette észre, hogy a hozzájárulás megadásával elveszíti elállási jogát; vagy
- A vállalkozó elmulasztotta megerősíteni ezt a fogyasztói állítást.
- Ha a fogyasztó él elállási jogával, minden további szerződés a törvény erejénél fogva megszűnik.
9. Fejezet
A vállalkozó kötelezettségei elálláskor
- Ha a vállalkozó lehetővé teszi a fogyasztó elektronikus úton történő elállási bejelentését, a vállalkozó ezt követően haladéktalanul átvételi elismervényt küld.
- A vállalkozó köteles haladéktalanul, de legkésőbb attól a naptól számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó által fizetett valamennyi összeget, beleértve a vállalkozó által a visszaküldött termékért felszámított szállítási költséget is. Kivéve, ha a vállalkozó maga ajánlja fel a termék átvételét, a visszafizetéssel várhat addig, amíg a terméket átvette, vagy kérheti a fogyasztótól a termék visszaküldésének hivatalos igazolását, attól függően, hogy melyik következik be előbb.
- A visszafizetéshez a vállalkozó ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, mint a fogyasztó, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési módhoz járul hozzá. A visszatérítés a fogyasztót semmilyen költséggel nem terheli.
- Ha a fogyasztó a legolcsóbb normál kézbesítésnél drágább szállítási módot választott, a vállalkozónak nem kell visszafizetnie a drágább mód többletköltségét.
10. Fejezet
Az elállási jog kizárása
Az alábbi termékeket és szolgáltatásokat a vállalkozó kizárhatja az elállási joga alól, de csak akkor, ha ezt a vállalkozó az ajánlatban, vagy legalább a szerződés megkötését megelőzően időben egyértelművé tette:
- Olyan termékek vagy szolgáltatások, amelyek ára a pénzpiacon olyan ingadozásoknak van kitéve, amelyekre a vállalkozónak nincs befolyása, és amelyek az elállási határidőn belül következhetnek be.
- Nyilvános árverés során kötött megállapodások. Nyilvános árverés alatt olyan értékesítési módot kell érteni, amikor a vállalkozó termékeket, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat kínál fel a fogyasztónak, aki személyesen jelen van, vagy lehetőséget kap arra, hogy személyesen jelen legyen az árverező által lebonyolított aukción, és ahol a nyertes ajánlattevő köteles a termékeket, digitális tartalmat és/vagy szolgáltatásokat megvásárolni;
- Szolgáltatási szerződések, a szolgáltatás teljes teljesítése után, de csak akkor, ha:
- A végrehajtás a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével kezdődött; és
- A fogyasztó kijelentette, hogy elállási joga elveszik, amint a vállalkozó a szerződést maradéktalanul teljesítette;
- A holland polgári törvénykönyv 7:500. cikke szerinti szervezett utazások és a személyszállítási megállapodások;
- Szolgáltatási szerződések szállás rendelkezésre bocsátására, ha a szerződés konkrét időpontot vagy időtartamot tartalmaz a teljesítésre, és nem lakáscélra, áruszállításra, autóbérlési szolgáltatásra vagy vendéglátásra irányul;
- Szabadidős tevékenységekre vonatkozó megállapodások, ha a megállapodás konkrét dátumot vagy időszakot tartalmaz a végrehajtásra;
- A fogyasztó specifikációi szerint gyártott, nem előre gyártott termékek, amelyeket a fogyasztó egyéni választása vagy döntése alapján gyártanak, vagy amelyeket egyértelműen meghatározott személynek szánnak;
- Gyorsan romló vagy korlátozott eltarthatóságú termékek;
- Lezárt termékek, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak visszaküldésre, és amelyeknek a pecsétet a szállítást követően feltörték;
- Írásbeli vagy szóbeli megállapodás alapján külön megrendelésre kerülő termékek;
- Olyan szeszes italok, amelyek árában a szerződés megkötésével megállapodtak, de szállítása csak 30 nap elteltével történhet, és amelyek tényleges értéke a piac olyan ingadozásaitól függ, amelyre a vállalkozónak nincs befolyása;
- Lezárt hang- vagy videofelvételek és számítógépes szoftverek, amelyek pecsétjét a szállítást követően feltörték;
- Újságok vagy folyóiratok, az előfizetések kivételével;
- Digitális tartalom szolgáltatása nem fizikai hordozón, de csak akkor, ha:
- A rendelkezés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével kezdődött; és
- A fogyasztó kijelentette, hogy ezzel elveszti elállási jogát.
11. Fejezet
Az ár
- Az ajánlatban meghatározott érvényességi idő alatt a kínált termékek és/vagy szolgáltatások ára nem emelkedik, kivéve az áfakulcsok változásából eredő árváltozásokat.
- Az előző bekezdéstől eltérően a vállalkozó változó áron kínálhat olyan termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek ára a pénzpiaci ingadozásoknak van kitéve, és amelyre a vállalkozónak nincs befolyása. Ezt az ingadozásokra vonatkozó kötelező érvényűt, valamint azt, hogy a feltüntetett árak irányárak, az ajánlatban fel kell tüntetni.
- A szerződés megkötését követő 3 hónapon belüli áremelés csak abban az esetben megengedett, ha az jogszabályi előírások, vagy rendelkezések eredménye.
- A szerződés megkötését követő 3 hónap elteltével áremelés csak akkor megengedett, ha azt a vállalkozó kikötötte és:
- Ezek jogi szabályozás vagy rendelkezések eredménye; vagy
- A fogyasztó az áremelés hatálybalépésének napjától jogosult a szerződés felmondására.
- A termék- vagy szolgáltatásajánlatban feltüntetett árak az ÁFA-t tartalmazzák.
12. Fejezet
Megállapodás teljesítése és extra garancia
- A vállalkozó garantálja, hogy a termékek és/vagy szolgáltatások megfelelnek a szerződésben foglaltaknak, az ajánlatban felsorolt specifikációknak, az ésszerű megbízhatósági és/vagy használhatósági követelményeknek, valamint a szerződés megkötésének napján hatályos törvényi és/vagy hatósági előírásoknak. Megállapodás esetén a vállalkozó garantálja, hogy a termék a szokásostól eltérő használatra is alkalmas.
- A vállalkozó, beszállítója, gyártója, importőre által nyújtott többletgaranciák soha nem korlátozhatják azokat a törvényes jogokat és követeléseket, amelyeket a fogyasztó a vállalkozóval szemben a megállapodás alapján gyakorolhat, ha a vállalkozó a megállapodás egy részét nem teljesítette.
- A felhasználónak minden óvintézkedést meg kell tennie a termékek lehető legjobb kezelése érdekében. A Comfort Products Europe B.V. felelősséget vállal termékeiért 12 hónapos garanciaidővel, az akkumulátorok kivételével. Az akkumulátorokra 6 hónap gyártói garancia vonatkozik. Az akkumulátor 6 hónap utáni élettartamára vonatkozóan nem lehet követelni.
- Extra jótállás alatt a vállalkozó, beszállítója, importőre vagy termelője minden olyan kötelezettségvállalását értjük, amely a fogyasztónak bizonyos, törvényi kötelezettségen túlmutató jogokat vagy követeléseket biztosít, amennyiben az nem teljesíti a szerződésben foglalt részét.
13. Fejezet
Megrendelések kézbesítése és teljesítése
- A vállalkozónak a legnagyobb körültekintéssel kell eljárnia a termékmegrendelések fogadásakor és teljesítésekor, valamint a - szolgáltatási kérelmek elbírálása során.
- A szállítás helye az a cím, amelyet a fogyasztó a vállalkozónak megadott.
- A vállalkozó a jelen általános szerződési feltételek 4. pontjában foglaltak figyelembevételével haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül teljesíti az átvett megrendeléseket, kivéve, ha eltérő szállítási határidőben állapodtak meg. Ha a szállítás késik, vagy a megrendelés nem, vagy csak részben teljesíthető, erről a fogyasztót a megrendelés leadását követő 30 napon belül tájékoztatni kell. Ebben az esetben a fogyasztó jogosult a szerződést költség nélkül felmondani, és bármilyen kártérítésre jogosult.
- Az előző bekezdés szerinti felmondást követően a vállalkozó a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul visszafizeti.
- A termék sérülésének és/vagy elvesztésének kockázata a vállalkozót terheli a fogyasztó részére történő átadás időpontjáig, vagy a fogyasztó által előzetesen megjelölt és a vállalkozó tudomására hozott képviselőjét, kivéve, ha kifejezetten másként állapodnak meg.
14. Fejezet
Folyamatos teljesítési szerződés: időtartam, felmondás és meghosszabbítás
Felmondás:
- A fogyasztó a határozatlan időre kötött szerződést, amely termék (beleértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatásnyújtásra irányul, a megállapodás szerinti felmondási szabályok megfelelő betartásával és legfeljebb egy hónapos felmondási idővel bármikor felmondhatja.
- A fogyasztó a határozott időre kötött, rendszeres termék (beleértve a villamos energia) vagy szolgáltatásnyújtást célzó szerződését a határozott idő lejárta felé bármikor felmondhatja a megállapodott felmondási szabályok megfelelő betartásával és legfeljebb egy hónapos felmondási idővel.
- Az előző bekezdésben említett megállapodások tekintetében a fogyasztó:
- bármikor felmondhatja, és nem korlátozható egy meghatározott időpontra vagy időszakra történő felmondásra;
- legalább ugyanolyan módon felmondani, ahogyan azt megkötötték;
- mindig ugyanolyan a felmondási idővel mondhatja fel a szerződést, mint ahogy azt a vállalkozó maga kikötötte.
Kiterjesztés:
- A határozott időre kötött, rendszeres termék- (beleértve a villamos energia) vagy szolgáltatásnyújtást célzó szerződés hallgatólagosan nem hosszabbítható meg, illetve határozott időre nem újítható meg.
- Az előző bekezdéstől eltérően a határozott időre kötött, napilapok, újságok, hetilapok vagy folyóiratok rendszeres kézbesítésére kötött megállapodás három hónapot meg nem haladó határozott időre hallgatólagosan meghosszabbítható, ha a fogyasztó a meghosszabbított szerződést a meghosszabbítás lejárta előtt legfeljebb egy hónapos felmondási idővel felmondhatja.
- A határozott időre kötött, termék vagy szolgáltatás rendszeres leszállítását célzó szerződés csak akkor hosszabbítható meg határozatlan időre hallgatólagosan, ha a fogyasztó legfeljebb egy hónapos felmondási idővel bármikor felmondhatja. A felmondási idő nem haladhatja meg a három hónapot, ha a megállapodás napilapok, újságok, hetilapok vagy folyóiratok rendszeres, de havonta kevesebbszer kézbesítését írja elő.
- A napilapok, újságok, hetilapok vagy folyóiratok rendszeres kézbesítésének bevezetéseként (minta- vagy bevezető előfizetés) kötött határozott időre szóló megállapodás hallgatólagosan nem hosszabbítható meg, és a minta- vagy bevezető időszak lejárta után automatikusan megszűnik.
Időtartam:
- Ha a szerződés egy évnél hosszabb időre szól, a fogyasztó egy év elteltével bármikor felmondhatja a szerződést legfeljebb egy hónapos felmondási idővel, kivéve, ha az ésszerűség és a méltányosság ellenzi a szerződésben meghatározott időtartam lejárta előtti felmondást.
15. Fejezet
Fizetés
- Amennyiben a szerződés vagy a kiegészítő feltételek másként nem rendelkeznek, a fogyasztó tartozását a megfontolási időszak kezdetétől számított 14 napon belül, elállási idő hiányában a szerződés megkötését követő 14 napon belül kell megfizetni. Ha szolgáltatás nyújtására vonatkozó megállapodásról van szó, ez az időszak az azt követő napon kezdődik, hogy a fogyasztó megkapta a megállapodásról szóló visszaigazolást.
- A termékek fogyasztóknak történő értékesítése során az általános szerződési feltételek soha nem kötelezhetik a fogyasztót 50%-nál nagyobb előleg megfizetésére. Előre fizetés esetén a fogyasztó a megrendelés teljesítésével, illetve a szolgáltatás vagy szolgáltatások teljesítésével kapcsolatos igényét az előleg fizetése előtt nem érvényesítheti.
- A fogyasztó köteles haladéktalanul értesíteni a vállalkozót, ha a megadott vagy jelentett fizetési adatok pontatlanságát észlelik.
- Ha a fogyasztó fizetési kötelezettségének vagy fizetési kötelezettségének nem tesz eleget határidőben, miután a vállalkozó a késedelmes fizetésre a fogyasztót felhívta, és a vállalkozó 14 napos határidőt biztosított a fogyasztónak fizetési kötelezettségének teljesítésére, azt követően, -e 14 napon belüli fizetés esetén a fogyasztót a tartozás után törvényes kamat terheli, és a vállalkozó jogosult a felmerült peren kívüli behajtási költséget felszámítani. Ezek a behajtási költségek legfeljebb: a fennálló összeg 15%-a 2500 €-ig; a következő 2500 € 10%-a, és a következő 5000 €= 5%-a, minimum 40 €=. A meghatározott összegektől és százalékoktól a vállalkozó a fogyasztó javára eltérhet.
- „Azokat a személyes adatokat és/vagy üzleti adatokat, amelyeket az [Ügyfél neve] üzleti tevékenysége keretében kezel, az [Ügyfél neve] által, illetve a követelést átruházó (átruházott) harmadik felek részére:
- a) kockázatelemzések
- b) csalás vagy szabálytalanság megelőzése, kivizsgálása és leküzdése”
Az Ügyfél az általános szerződési feltételeiben, felelősségkizárási nyilatkozatában vagy azzal egyenértékű nyilatkozatában a következő részt is tartalmazza:
„A fizetést a meghatározott fizetési részleteken belül kell teljesíteni a Billink B.V.-nek (a továbbiakban: „Billink”). A fizetendő összegből eredő minden jog átszállt a Billinkre, aki gondoskodik a fizetendő összeg behajtásáról. Az Ön adatait a Billink vagy a Billink teszteli és regisztrálja; ezek az adatok többek között felhasználhatók a fizetendő összegek beszedésére és a megbízások tesztelésére a kapcsolt szervezetek elfogadási politikájának megvalósítása során. A Billink fenntartja a jogot, hogy megtagadja az ügyfél hitelfelvételi kérelmét. Az alkalmazott fizetési határidő szigorú határidő. Ha az ügyfél nem fizet időben, az ügyfél késedelembe esik, és a Billink jogosult a törvényes kereskedelmi kamat felszámítására havonta a számla esedékességétől számítva (a hónap egy részével egész hónap). A Billink a törvény alapján jogosult peren kívüli behajtási költséget is felszámítani az ügyfélre. Üzleti ügyfelek esetében a Billink jogosult az ügyfél-emlékeztető díj felszámítására is, nem sértve a Billink azon jogát, hogy a ténylegesen felmerült költségeket felszámítsa az ügyfelekre, ha azok meghaladják az így számított összeget. Ezeknek a költségeknek a tőkeösszeg legalább 15%-át kell tartalmazniuk, legalább 40 eurót a fogyasztók és 75 eurót a vállalkozások számára. A Billink jogosult a fizetendő összeget harmadik félnek átutalni. Ebben az esetben a Billinkre vonatkozóan az előzőekben rögzítettek átszállnak arra a harmadik személyre, akinek a fizetendő összeget átutalták.”
16. Fejezet
Panaszkezelési eljárás
- A vállalkozó kellően nyilvánosságra hozott panasztételi eljárással rendelkezik, és ennek megfelelően köteles a panaszt kezelni.
- A szerződés teljesítésével kapcsolatos, egyértelműen és teljes körűen leírt reklamációkat a fogyasztó által észlelt hibáktól számított ésszerű határidőn belül kell a vállalkozóhoz benyújtani.
- A vállalkozóhoz benyújtott panaszra a beérkezéstől számított 14 napon belül kell választ adni. Ha a panasz előreláthatóan hosszabb elbírálási időt igényel, a vállalkozó 14 napon belül köteles válaszolni az átvételi értesítéssel és annak megjelölésével, hogy a fogyasztó mikor számíthat részletesebb válaszra.
- A vállalkozó termékével, szolgáltatásával vagy szolgáltatásával kapcsolatos reklamációt reklamációs űrlapon keresztül is be lehet nyújtani.###
- A fogyasztónak legalább 4 hetet kell biztosítania a vállalkozónak a panasz közös egyeztetéssel történő megoldására. Ezen időszak után vita keletkezik, amelyre a vitarendezési szabályok vonatkoznak.
17. Fejezet
Vitás kérdések esetén
- A vállalkozó és a fogyasztó közötti megállapodásokra, amelyekre ezek az általános feltételek vonatkoznak, kizárólag a holland jog az irányadó.
- A fogyasztó és a vállalkozó közötti, az e vállalkozó által szállítandó vagy teljesítendő, vagy már nyújtott vagy teljesített termékekre vagy szolgáltatásokra vonatkozó szerződések megkötésével vagy végrehajtásával kapcsolatos vitákat - az alábbi rendelkezések figyelembevételével - a fogyasztó vagy a vállalkozó a vitarendezési bizottság elé terjesztheti.
- A vitát a vitabizottság csak akkor tárgyalja, ha a fogyasztó ésszerű határidőn belül panaszát először a vállalkozóhoz terjesztette elő.
- Ha a panasz nem vezet megoldásra, a vitát legkésőbb 12 hónappal azt követően, hogy a fogyasztó a panaszt a vállalkozóhoz írásban vagy a bizottság által meghatározott más formában benyújtotta, a vitarendezési bizottság elé kell terjeszteni.
- Ha a fogyasztó vitát kíván a vitabizottság elé terjeszteni, a vállalkozót ez a választás köti. Előnyös, ha a fogyasztó erről előzetesen értesíti a vállalkozót.
- Ha a vállalkozó vitát kíván a vitabizottság elé terjeszteni, a vállalkozó írásbeli kérelmét követő öt héten belül a fogyasztónak írásban kell nyilatkoznia, hogy kívánja-e a jogvitát az illetékes bírósághoz intézni vagy sem. Ha a fogyasztóöt héten belül nem jelentkezik a vállalkozónál, a vállalkozó jogosult a vitát az illetékes bíróság elé terjeszteni.
- A vitabizottság a vitabizottság szabályzatában meghatározott feltételekkel hoz határozatot. A vitabizottság döntése kötelező érvényű határozat útján történik.
18. Fejezet
Kereskedelmi garancia
- A Keurmerk.info garantálja, hogy tagjai betartják a vitabizottság kötelező határozatait, kivéve, ha a tag úgy dönt, hogy a kötelező érvényű határozatot a feladástól számított két hónapon belül bíróság elé terjeszti felülvizsgálatra. Ez a garancia újraéled, ha a kötelező erejű határozat a bírósági felülvizsgálatot követően hatályban marad, és az ítélet, amelyből ez kiderül, jogerőre emelkedett. A Keurmerk.info kötelező érvényű határozatonként legfeljebb 10 000 €-ig terjedő összeget fizet a fogyasztónak. A 10 000 €-nál nagyobb összegek esetén kötelező érvényű határozatonként 10 000 € kerül kifizetésre. Nagyobb összegek esetén a Keurmerk.info mindent megtesz annak biztosítására, hogy a tag eleget tegyen a kötelező erejű határozatnak.
- A garancia érvényesítése megköveteli, hogy a fogyasztó írásbeli fellebbezést nyújtson be a Keurmerk.info-nak, és a vállalkozóval szembeni követelését átadja a Keurmerk.info-nak. Ha a vállalkozóval szembeni követelés összege meghaladja a 10 000 €-t, a fogyasztónak fel kell ajánlani a lehetőséget, hogy a vállalkozóval szemben fennálló követelését 10 000 € összeg felett átruházza a Keurmerk.info-ra, ezt követően ez a szervezet saját jogán és költségén bírósági úton érvényesíti a követelés kifizetését.
19. Fejezet
Kiegészítő vagy nem szabványos rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételektől eltérő további rendelkezések vagy rendelkezések nem lehetnek hátrányosak a fogyasztóra nézve, és azokat írásban kell rögzíteni, vagy oly módon, hogy ezeket az információkat a fogyasztó fenntartható adathordozón tárolja.
20. Fejezet
A Keurmerk.info Általános Szerződési Feltételeinek módosítása
- A Keurmerk.info jelen általános szerződési feltételeket csak a Fogyasztóvédelmi Egyesülettelegyeztetve módosítja.
- A jelen feltételek módosítása csak azok megfelelő módon történő közzététele után lép hatályba, azzal a feltétellel, hogy a vonatkozó módosításokkal az ajánlat időtartama alatt a fogyasztó számára legkedvezőbb rendelkezés az irányadó.
- függelék: Szabványos elállási nyomtatvány
Szabványos elállási űrlap
(csak akkor töltse ki és küldje vissza ezt az űrlapot, ha el akarja vonni a szerződést)
- Címzett: [a vállalkozó neve]
[a vállalkozó földrajzi címe]
[a vállalkozó faxszáma, ha van]
[a vállalkozó e-mail címe vagy elektronikus címe]
- Tájékoztatom Önt, hogy visszavonom a vonatkozó megállapodásunkat
a következő termékek értékesítésére: [termékleírás]*
a következő digitális tartalom szállítására: [digitális tartalom specifikációja]*
a következő szolgáltatás teljesítésére: [szolgáltatás specifikációja]*,
- Megrendelés*/átvétel dátuma* [szolgáltatás megrendelésének vagy termékek átvételének dátuma]
- [A fogyasztó(k) neve]
- [A fogyasztó(k) címe]
- A fogyasztó(k) aláírása] (csak akkor, ha ezt az űrlapot papíron nyújtják be)